Duzină de cuvinte – De dragoste şi despre Mâţa Neagră

Duzina de cuvinte” îl inspiră pe  Poetul Nebun de multă vreme. E drept că n-a fost pe fază de la începuturi, i-a scăpat prima ediţie, dar, de la a doua încoace, urmăreşte jocul cu religiozitate.

Aşa se face că astăzi, inspirat de aceleaşi 12 cuvinte care le-au fost muze tuturor „duzinarilor” înscrişi în tabelul lui Eddie, i-a dedicat doamnei Lili o scurtă poezie (nu din cale-afară de reuşită, dar, eh, intenţia contează):

Mi-am înfrânt, iubito, lenea, iar şi iar,
De câte ori sorbit-am vinul din pahar.
Şi-apoi: START! A început o viziune
Destul de bizară, ţi-o spun pe bune:

Eram furtun, zău, şi-n diagonală
Traversam o pagină albă, goală.
Lungan îngâmfat, mă credeam şef de clan,
Măreţ dictator zi de zi, an de an.
Dispreţuiam, trufaş, munca-n echipă,
Pân’ ce-am fost tăiat c-o foarfecă,-n pripă.
Iar când îmi jeleam făptura debilă
M-ai strâns, iubito,-n doi colaci, cu milă.

Şi-aşa învăţat-am că dragostea ta
Îmi poate reface şi dubla viaţa!

 

Furtun, furtun, cugetă Mâţa Neagră a doamnei Lili, ascultându-l şi – vă rog să mă credeţi! – înţelegându-l pe Poetul care declamă cu aplomb şi pasiune, tot atât de gălăgios ca o echipă de muieri bârfitoare – cele patru vecine de apartament care se autoinvită la o cafea şi la un pahar de vorbă, în chip de combinări de patru luate, de regulă, câte trei. Una e mereu omisă, rezervându-i-se un rol măreţ, de creatură pe care-o foarfecă, fără milă, cuvintele micului clan de ţaţe prezente, sub bagheta de dirijor îngâmfat a gazdei.

Iar doamna Lili – iarăşi vă rog să mă credeţi! – recepţionează întotdeauna gândurile pisicii. I se conturează în minte sub forma unor imagini, uneori animate, care umplu treptat o pagină după alta, înşiruindu-se, cel mai adesea, în diagonală. Şi, în actuala viziune emisă de bătrâioara felis catus (pe negritura deprinsă de de zece ani cu torsul o cheamă Felisca şi i se spune, pe scurt, Fely), apare furtunul unui irigator vechi, ridicat de doamna Lili la rangul de şarpe târât manual prin apartament şi fugărit per [patru]pedes de mâţa încântată, care ştie, din start, că va fi lăsată să-şi înfigă în el ghearele şi colţii.

Furtun, repetă Fely, şi peste obiectul adus de ea în mintea colocatarei sale bipede cade o umbră tuciurie, înainte de a fi sfâşiat de un atacator nevăzut. Fiindcă Mâţa Neagră nu-l poate suferi pe Poetul Nebun. Pentru simplu motiv că individul o ignoră aproape cu desăvârşire, iar în rarele cazuri când e nevoit să se refere la ea o numeşte taraploşniţă!

5 gânduri despre „Duzină de cuvinte – De dragoste şi despre Mâţa Neagră

  1. Pingback: Personajele SuperBlogului meu | ropot de secunde...

    • Nici eu nu ştiam până acum ce e. Am cotrobăit prin DEX în căutare de cuvinte cu care se amestec „mâţă” în stilul ultimei duzini de cuvinte inventate. Şi aşa am dat peste taraploşniţa asta, şi mi-a plăcut cum sună 😀

      Apreciază

Ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.