Car’te pe www!

# joc de doisprezece [cuvinte impuse] #

Nu ştiu unde e cartea. Cartea de bucate. Oricum n-avea nicio reţetă de işler.

Nu ştiam nici ce e işlerul. L-am căutat în cartea cealaltă, în dicţionar. Ştiu unde e dicţionarul. Nu l-am înstrăinat. E treaptă pentru motanul bătrân, ca să poată să urce şi să se oploşească, încovrigat, la înălţime, în loc să se foiască, iritat că nu mai poate sări – ca odinioară, pe cergile împăturite pe dulapul soacră-mii.

Însă am căutat işlerul în celălalt DEX, ala online, prins – fără vreo capsă! – în meniul care se lăfăieşte în browser. „Browser” e în dicţionar. Nu în DEX, în DOOM – acolo unde se scrie, încetul cu încetul, osânda limbii române. Mă întreb dac-o să aibă parte de vreo înmormântare fastuoasă, dar mă-ndoiesc, căci deja zace, tot mai batjocorită, la loc ierbos, printre buruieni viguroase, englezite.

Dar să revenim la işler. Nu e în DEX, nu e în DOOM. Browser da, işler nu. Ruşinică!

Calandru avem. În dicţionar, adică în cartea cuvintelor.

Ce-mi veni cu calandru, că doar pot face ciorba fără el?!

Şi ce-mi veni cu cu ciorba?! Nu fac ciorbă. Nu-mi place ciorba. După ce găsesc cartea, cartea de bucate, o să caut, cel mai bine şi mai bine, reţeta de spumă de căpşuni.

Şi totuşi, ce-mi veni cu cartea?! Cartea de bucate. Sunt reţete online, tot felul de reţete, cu tot felul de poze, de-ajuns pentru un potpuriu iridescent de toată frumuseţea. (DEX-ul online te redirecţionează automat de la iridiscent la iridescent – ceea ce cartea tipărită a cuvintelor nu poate să facă… E mai bine să mutăm totul online?! „Hai copii la joc, cărţile pe foc!” – în traducere liberă: Hai copii pe net, tiparu-i desuet!)

Şi, vorba românului neaoş din mileniul III, last but not least, ce-mi veni cu işlerul?! (Întrebarea e retorică.) Mă duc să-mi prepar cu totul altceva, după o reţetă proprie şi personală, unde, dacă-mi amintesc bine, există şi cel puţin un pasaj descriptiv.

Să nu mă-ntrebaţi ce-mi veni cu pasajul descriptiv, că nu e cazul să lungim vorba până la calendas graecas (asta ca să o pomenim şi pe strămoaşa semirăposată a limbii noastre muribunde).

Morala: dacă n-ai carte, car’te pe word wide web!

5 gânduri despre „Car’te pe www!

  1. Pingback: Car’te pe www! | VERONICISME

Ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.