Povaţa vrăjitoarei

Regina mea,

eu, baba vrăjitoare,
te-ndemn să-ţi pui toţi peţitorii la-ncercare,
căci frumuseţea lor şi-al lor cuvânt
deopotrivă sunt înşelătoare.
Vezi dacă au curaj, înţelepciune,
şi de ispită dacă pot să stea deoparte,
de ştiu să preţuiască viaţa
făr-a se teme, însă, nici de moarte.

Arată-le-o sticluţă cu parfum
şi spune-le că-n ea-i esenţa vieţii
şi că tu trebuie s-o bei
în primul ceas al dimineţii;
şi că nu-i chip s-o sorbi oricum,
căci trupul tău nu poate s-o îndure
decât dacă se scaldă-n colb de drum
amestecat cu fructe de pădure
culese-n la amiază, de pe creste
de munte, când Celosia-nfloreşte.
Căci cel ce le adună făr’ de-o floare
strivită şi-ndesată-n buzunare,
pe creasta muntelui dă piept cu vântul
şi nu se ştie de-o avea scăpare.
Şi spune-le că vrei acele fructe,
că vrei să îţi aducă multe, multe.
Şi dă-le sfat să caute-n grădină,
şi să îşi rup-o floare înflorită,
ca să le fie viaţa ocrotită.
Dar nu le spune că-n grădina-aceea,
această floare nici n-a fost sădită.

Şi vezi care-o veni apoi să zică:
– Regină ştii, eu nu mai am răbdare,
m-am săturat să caut de nebun o floare.
Mă duc s-adun de sus acele fructe,
şi vai de vânt de m-o-nfrunta pe munte.

– Eşti curajos, voinice, să-i spui tu,
şi ai trecut de prima încercare,
iar de a doua o să fii scăpat,
chiar mâine, aşa socot, pe înserat,
când vei aduce fructele-n cărare,
să le strivim în colb, cu bucurie mare.

Iar sus, pe munte, printre fructe coapte,
am să aştept eu, vrăjitoarea, albă, ca de lapte,
şi străvezie, şi frumoasă,
crăiasă de basm, măsluită crăiasă.

– Voinicule, sunt fiica Vântului,
adusă de vraja Dorului…
Nu sunt Regina Parfumului,
pe ea las-o Păcatului!
Pe Killer Queen dă-o uitării,
eu sunt Regina Mării şi a Zării,
Regina Munţilor şi a Văilor,
Stăpâna Stihiilor şi a Zmeilor,
şi nu te pun la nicio-ncercare,
ci-ţi pun Regatul meu la picioare!

Şi vai şi-amar de-acela care
o să îmi dea crezare
şi-o să se lase ispitit,
de vorbele mele vrăjit!
Pentru c-o să chem vântul,
şi o să-l facă una cu pământul!

Dar celui ce-o să-mi spună:
– Piei, ispită!
O vreau pe Killer Queen,
mi-e singura iubită!
Aceluia-i voi da în dar
un sac cu fructe coapte,
gustoase, aromate.

Iar tu să-i spui, către seară,
cu fructele-n faţa-ţi când o să apară:
– Eşti înţelept, voinice,
de vreme ce-ai ajuns cu fructele aice!
Acum te mai aşteaptă o probă de foc,
şi sper s-o treci, sper să ai noroc…
Vreau să-mi aduci trei pietre de aur,
de pe Muntele Balaur,
şi să le storci apoi pentru mine,
să scoţi din ele esenţă de praline.

Şi dacă voinicul o să plece-n lume,
să caute-un munte cu-asemenea nume,
– un munte care nu există –
vom scoate câte o batistă,
să-i plângem soarta tristă.

Dar dac-o să-ţi spună:
– Regina mea,
nu-mi place când te-ntreci cu gluma!
Nu sunt bătaia ta de joc,
chiar dacă eşti frumoasă foc!
Rămâi cu bine
şi cumpără-ţi praline!
Tu să-i răspunzi:
– Stai! Nu pleca!
Ai câştigat! Voi fi soţia ta!!!


Articolul participă la
a şaptesprezecea probă a concursului SuperBlog 2013,
sponsorizată de

COSMETICS ROMANIA

15 gânduri despre „Povaţa vrăjitoarei

  1. 😆 unde ai văzut tu regină pasionată de praline, coană matildă? şi încă din pietre de aur?!
    te întreci cu imaginaţia, te întreci. dar… ce este parfumul dacă nu o plăsmuire a imaginaţiei noastre?

    Apreciază

    • Eu, dragă mâţule pervazier, am făcut versurile astea, ca să zic aşa, la foc continuu (cu pauze numai pentru verificarea numărului de cuvinte) şi am adaptat conţinutul în funcţie de rimele care mi-au venit în minte 😀 (Sincer, chiar m-am mirat că am scos ceva coerent!) Aşa că imaginaţia e, aici, esenţă de coadă de cuvinte 😆

      Apreciază

      • mie mi-a plăcut. reclamă în versuri la parfum eu nu am mai văzut. ba chiar te invidiez! cum bine ştii, mai scriu şi eu despre flacoanele acestea de licori dar nu mi-a trecut niciodată prin cap să le versific.
        sper să găseşti timpul şi forţa să ajungi până la capăt. că meriţi!

        Apreciază

    • Mulţumesc, mă bucur mult că-ţi plac.
      Dar nu cred că am şanse la podium, sunt la diferenţă cam prea mare de primul loc (vreo 52 de puncte). Probabil c-ar fi trebuit să fac contestaţie la articolele cu note sub 90, dar nu m-am ostenit, fiindcă m-am tot gândit să mă retrag. Iar acum e prea târziu.

      Apreciază

  2. Uite vezi,ce spuneam,inca o proba pentru parfum :D. Admir rabdarea si inspiratia voastra,dar zau daca-mi pare rau ca nu mai sunt printre voi 😉
    Succes! Nu stiu cum,dar postarile astea pt SB,oricum ar fi de fanteziste,le dibuiesc din primele randuri,din reader 😀 (in general adica).

    Apreciază

    • Da, ştiam că probele se repetă.
      Şi nici nu ştiu dac-o să merg până la capătul concursului.

      Probabil că postările astea au, totuşi şi tot în general vorbind, ceva forţat, şi de-aia le dibuieşti cu uşurinţă 🙂

      Apreciază

  3. Pingback: Pa, SuperBlog… | ropot de secunde...

  4. Pingback: La final de SuperBlog | ropot de secunde...

  5. Pingback: competitie anuala de blogging | Proba 17. Alege-l pe Killer King!

  6. Pingback: Povaţa vrăjitoarei | VeroVers

  7. Pingback: Parfum… | ropot de secunde...

Ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.