Vreţi jucării, copii?

— Copii, copii, copii! Hei, copii! Vreţi jucării, copii? Chiar nu vreţi jucării?

În fiecare zi, când mergeam la şcoală, baba de la parter stătea aplecată peste marginea balconului şi striga în urma mea şi a altora, fluturându-şi mâinile ca o nebună.

Pentru că era nebună. Fusese toată viaţa singură, n-avea nepoţi, cum s-ar fi cuvenit la vârsta ei. Şi era moartă după copii. După copiii pe care nu-i avea. Pur şi simplu înnebunise de dorul lor. Sau cel puţin aşa spuneau alte babe, bârfitoarele cartierului.

Noi, copiii, râdeam de ea, dar eram, la rândul nostru, înnebuniţi după jucării. Şi unora le râdeau feţele, dar le plângeau inimile. După jucăriile pe care nu le puteau avea.

Pe vremea aia nici măcar nu exista Internetul, nu le puteau vedea decât prin vitrine – când se găseau, unde se întâmpla să se găsească.

Şi ce bine ar fi fost dacă ar fi existat şi atunci un site care să ofere beneficii la achiziţionare (de exemplu plata în rate fără dobândă şi posibilitatea de returnare garantate de educlass.ro), plus avantaje de genul ofertei diversificate şi a funcţiei educative a jucăriilor, ca să nu mai vorbim de reducerea de doi la sută (mai mare decât dobânda oferită în prezent, la economii, de bănci care se vor de renume.) Ce bine ar fi fost dacă ai fi avut şi atunci un computer pe care să-l deschizi pentru ca măcar să vezi jucăriile, dacă nu le puteai atinge, dacă nu puteau fi ale tale.

O jucărie…

două jucării… trei jucării…

O stropitoare chiar o să-mi cumpăr şi eu. Pentru florile de pe balcon, pentru iarba pisicii, pentru capul meu înfierbântat de caniculă, de vise, de dorinţe neîmplinite, dintre care două, cele mai importante, sunt legate de timp:

  1. timp dat înapoi, sau mutarea Internetului, cu tot ce oferă el, prin timp, către copilăria mea;
  2. timp care să stea pe loc pentru alţii, dar în care eu să-mi pot duce eu toate treburile întârziate la bun sfârşit – fără să port apoi povara orelor sau chiar zilelor de care m-aş bucura în plus.

Nu ştiu care ar putea fi jucăria potrivită pentru un copil sau altul, dar eu mi-aş dori o maşină a timpului – nu de jucărie!

Ştie cineva un site care comercializează aşa ceva? 🙂

Ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.