Guest post: Visează androizii hidrofoare cu pompe submersibile?

— Măi băieţi, zice Gore, vecinul nostru care ne vizitează când are chef să-şi expună speculaţiile pe care le numeşte filozofice, ştiţi voi ce întrebări mi-am pus după ce am citit romanul ăla de mi l-aţi împrumutat, ăla al lui Philip K. Dick, cu oile electrice? Eh, ca să fiu sincer, mai întâi m-am întrebat dacă e musai să viseze androizii. Adică, dacă ei sunt nişte ăia, nişte pseudooameni făcuţi de oameni, de ce i-ar concepe proiectanţii astfel încât să viseze? Toată lumea ştie că visele sunt potenţial periculoase. Căci – nu-i aşa? – pot să degenereze oricând, devenind coşmaruri!

Dar, dacă totuşi au hiba asta, dacă îi bântuie şi ei pe visele, la ce bun să viseze androizii oi electrice? Căci, dacă sunt electrice, nu mai sunt animale, ci a-pa-ra-te, sau u-ti-la-je, sau in-sta-la-ţii! Nişte instalaţii inutile. Iar instalaţiile, utilajele şi aparatele inutile pot deveni un coşmar, ocupă locul degeaba în casă, în debara, în pivniţă, în şopron… În… În vise! În visele urâte!

În visele frumoase apar numai aparate, instalaţii şi utilaje utile. Androizii ar putea visa, de exemplu, nişte hidrofoare cu pompe submersibile. Extrem de utile, nu? Şi mai sunt şi submersibile…

— Submersibilele, îl întrerupe Fane, îs submarine. Androizii ar putea visa că merg cu submarine. Cu submarine nucleare. Pentru că nucleare rimează cu hidrofoare, şi hidrofoare vine de la hidră, şi hidra trăieşte în apă, adică e submersibilă, şi dacă tai capul hidrei îi creşte altul, deci este o creatură deşteaptă, fiindcă nu-şi pierde niciodată capul…

— Auzi, bă, i se adresează Gore lui Nelu, tu, dacă ştii că frate-tu e idiot din naştere, de ce-l laşi să se uite la emisiuni de popularizare a ştiinţei, tehnicii, tehnologiei şi mitologiei? Nu vezi că toate cunoştinţele noi îi dăunează?

— Dă una deunăzi, spune Fane, iar eu mă gândesc că, dacă n-aş ştii că e idiot, aş crede că, de fapt, vrea să-l enerveze pe Gore – care chiar începe să se-nroşească la faţă.

— Frate-miu nu-i idiot, spune calm Nelu – despre care ştiu că, de fapt, vrea să-l enerveze întotdeauna pe Gore. E android. Unicat. Prototip. Rebutat. Fiindcă e cloptoman. Drept care visează în fiecare noapte că fură. Fură hidrofoare cu pompe submersibile. Pentru că el nu poate avea coşmaruri – aşa a fost proiectat – de aceea în vise fură numai şi numai lucruri utile. Aparate, utilaje şi instalaţii.

— Auzi, bă Nelule, zice Gore, acum roşu ca racul, tu crezi că-i frumos să te porţi aşa cu mine? Numai fiindcă io nu-s inginer, ca tine, şi nu ştiu să desenez secţiuni longitudinale şi transversale prin hidrofoare?

Mă uit la Gore şi-mi vine să râd. Atât cât poate să râdă o pisică. Fiindcă aş putea să-l cred  ţicnit dacă n-aş şti că e doar complexat. Ce ţi-e şi cu complexele astea de inferioritate! Bietul om n-a reuşit să termine facultatea din cauza desenului tehnic. Nu s-a lipit de el şi pace. Deşi s-a străduit, sărmanul. Încă şi acum, după treizeci de ani, mai visează noaptea secţiuni longitudinale şi transversale – pe care nu ştie cum să le haşureze. Şi-i e cuidă că nu visează lucruri utile, de exemplu hidroforul cu pompă submersibilă de care-ar avea nevoie ca să uşureze viaţa maică-sii, o băbuţă simpatică, de altfel. Adică mi-ar fi fost simpatică dacă nu i-aş fi căzut cu tronc. Cică semăn cu Floricel, motanul ei preferat – şi răposat, şi-ar vrea să mă ia la ea. Se străduieşte de ceva vreme să-l convingă pe Nelu că, pentru unul ca mine, traiul la ţară e raiul pe pământ. Un rai plin de şoareci. Ea crede că vânătoarea rozătoarelor e pasiunea vieţii mele! Ca şi cum ar fi greu să-ţi dai seama că nu mă pasionează decât somnul! Cu sau fără vise care abundă de aparate, utilaje şi instalaţii utile.

2 gânduri despre „Guest post: Visează androizii hidrofoare cu pompe submersibile?

  1. Pingback: Guest post: Din nou despre vecini | ropot de secunde...

  2. Pingback: O porţie de matildină şi una de matildeală | ropot de secunde...

Ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.