Ilustrata prăfuită

Nu e numai una. Am un teanc! 🙂 Un teanc de ilustrate cu imagini din mileniul trecut. 🙂

Îmi propusem să le scanez pe toate şi să le pun pe un alt blog. Dar m-am oprit după a doua rundă – şi din lipsă de timp, dar şi din lene. Poate o să continui cândva… Deocamdată le pun şi aici pe cele scanate atunci.

 

Târgu Mureş – Piaţa Trandafirilor

 

Târgu Mureş

Căile către alte ilustrate prăfuite se găsesc la Eddie, în al doilea tabel.

8 gânduri despre „Ilustrata prăfuită

  1. Mă gândeam că este păcat să se piardă asemenea imagini, cu atât mai mult cu cât unele obiective surprinse acolo nici nu mai există în lumea reală. Nu mă refer neapărat la imaginile așezate de tine aici, ci la unele pe care eu însumi le păstrez ascunse într-o cutie, aflată în altă cutie… Sunt unele care au surprins, într-un instantaneu, scene de viață, care ne readuc adevărata „culoare” a epocilor trecute.

    Apreciat de 2 persoane

    • Da, de-asta m-am gândit şi eu să le scanez şi să le pun pe blog. Sunt interesante chiar şi aceste vederi… impersonale, ca să zic aşa, din diverse oraşe, fiindcă între timp s-au făcut multe schimbări peste tot, nu mai arată ca acum 20 de ani – şi cu atât mai puţin ca acum 40. 🙂

      Apreciază

      • Eu mă gândesc la orașul meu natal de acum 60 de ani, la Bucureștiul de acum mai bine de 40 de ani și mai apoi la istoria ce se afla scrisă în zidurile ce astăzi au dispărut. Spre exemplu, Calea Moșilor de odinioară, era un infern pentru circulație, dar avea un farmec și un „parfum” de neuitat. Sau vechea hală din Piața Unirii, cu structura ei din fier modelat de parcă ar fi fost traforat.

        Apreciat de 2 persoane

        • Da, aşa e, toate aveau farmecul şi parfumul lor şi orice fotografie şi ilustrată în care apar merită păstrată. Nu doar în sertar, ci arătată şi altora – dintre care deja foarte mulţi nu le-au văzut când erau mai mult decât o simplă imagine. Plus că în formatul electronic nu se degradează, ca pe hârtie.

          Apreciat de 1 persoană

Ce părere ai?

