Ajutaţi o gospodină ratată!

pandispan

Deoarece tanti din nişa culinară a blogosferei nu mi-a răspuns (ieri comentariul meu era în aşteptarea moderării şi azi nu mai e deloc :mrgreen: ), faceţi vă rog o faptă bună şi lămuriţi-mă şi pe mine, la pandişpan albuşul se pune peste gălbenuş, aşa cum a scris ‘mneaei pe blogul personal, sau gălbenuşul peste albuş, ca în poza pe care a ataşat-o?

Mulţam fain, anticipat.


P.S. De fapt, jumătatea mea conjugală a vrut ieri să facă pandişpan, dar a renunţat, fiindcă „nicio reţetă nu e clară”, nici în vechea noastră carte noastră de bucate, nici pe net (şi se mai şi contrazic între ele, „câte bordeie, atâtea obiceie” – asta o zic eu. 😛 ).

8 gânduri despre „Ajutaţi o gospodină ratată!

  1. La pandișpan albușul se bate spumă tare, ca bezeaua, apoi se adaugă zahărul și se bate din nou pînă se întărește și la sfîrșit se adaugă gălbenușul frecat cu puțină sare și cu vanilia. Sincer, chiar nu contează care pe care se pune, dacă albușul este bine bătut, dar de obicei albușul e în vasul cel mai mare și logic e să pui gălbenușurile deasupra, nu invers. 🙂 Nu se mai folosește mixerul după ce se adaugă gălbenușurile, pentru că se strică bezeaua, pierde din aer și pandișpanul nu mai crește pufos și uniform. La sfîrșit se adaugă făina toată și se amestecă din nou, de sus în jos pînă se încorporează toată.
    Sper că ți-am fost de ajutor. 🙂 Zi frumoasă să ai și La mulți ani!

    Apreciat de 2 persoane

  2. eu as zice ca e invers, ca albusul e ala cu mai multe ”aere” care e musai sa se pastreze ca sa dea gradul de pufosenie. dar stii ceva? uneori nici nu le am mai aerisit asa si tot a iesit bine. alteori prea le am aerisit si au ieist turtite. asa ca probabil mai tine si de ingrediente.
    noi sa fim sanatosi si la vorba grosi si in anul ce vine draga Matilda!

    Apreciat de 1 persoană

Ce părere ai?

