De la naftalină (11) – Duzina de cuvinte – Bodaproste

VERONICISME

Din cauză de… mărgăritare :), m-am gândit să adaptez la duzina de azi un soi de… parabolă mai veche – din vremurile când „muza” Grişka încă nu venise pe lume 🙂

 M-am uitat lung la balaurul cu cojoc miţos.

– Mi-e frig, mi-a spus.

I-am întins o para.

– Cumpără-ţi foc!

– Bodapros…! a dat să zică. Dar i-am astupat gura. Cu mâna mea stângă.

– Nţ! Vreau ALTCEVA, nu bodaproste!

S-a strâmbat.

– Eşti fraier. Da’ vino cu mine!

Nu eram fraier. La ce e bun un bodaproste?!

Ne-am dus la taraba ghebosului. Balaurul i-a întins paraua.

– Foc! a cerut.

Ghebosul i-a pus mâna pe inimă.

El a zâmbit. Şi i s-au rumenit solzii.

– Aşa da! a spus.

Şi din nara dreaptă i-a ţâşnit o flacără.

Pe urmă şi-a scos cojocul şi mi l-a dat mie.

– Ăsta nu mai îmi trebuie. Ăsta e ALTCEVA. E pentru…

Vezi articol original 526 de cuvinte mai mult

Ce părere ai?

