Aceeaşi stare de spirit – cu alte cuvinte

„Inspiraţia mea a plecat – uţa, uţa, cu căruţa. Şi-a luat merinde: caise, nuci, un ou… Şi un flacon cu un singur antiinflamator, de-ajuns pentru mica buburuză înhămată la căruţ, dac-o avea dureri de spate. A luat şi-o făclie, ca să-i lumineze, la ceasul zborului de liliac, drumul prin iarba fiarelor, nemaicălcată de vreo altă roată.

Ea a plecat; eu am rămas – în aceeaşi stare de spirit ca un pix fără pastă…”

Asta am scris acum un an şi un pic. Azi îmi plâng lipsa de inspiraţie cu ajutorul altei duzini de cuvinte:

Inspiraţia mea a plecat. S-a parfumat cu oarece colonie, şi-a pus şi o pelerină – că azi-dimineaţă ploua, nu tare,  cum împroşti cu un furtun, dar câţiva stropi mărunţi treceau linia de sosire şi rămâneau să se odihnească pe asfalt. Căşti nu şi-a pus, că muzica nu-i e mai dragă decât izul de alge putrede. Dar îi e dragă cafeluţa – şi-a pregătit-o şi-a luat-o într-o sticlă de plastic. Şi-a pus în buzunar şi o cutiuţă cu bomboane de mentă. A zis că mie nu-mi trebuie, că-s dementă oricum şi încă nu s-a inventat pastila care ar putea să mă vindece.

Şi dusă a fost. Şi eu am rămas – în aceeaşi stare de spirit ca un analfabet care răsfoieşte un dicţionar

5 gânduri despre „Aceeaşi stare de spirit – cu alte cuvinte

  1. Pingback: Constatări şi o întrebare | ropot de secunde...

Ce părere ai?

