Mama

VERONICISME

copertaAm tot amânat scanarea articolului care urmează, apărut în revista Biblioteca nr. 2/3/4 din 1994.

L-am scanat acum, cu puţine ore înainte de a se împlini 22 de ani de la trecerea în nefiinţă, la numai 73 de ani, a femeii care m-a adus pe lume.

Îmi pare rău că n-a ajuns la 90 de ani, ca surorile ei. („Mamă-mea şi-a luat la ea îngeraşul”, spunea sora ei mai mare.) Dacă ar mai trăit măcar încă 11 toamne, ar fi văzut prima carte tradusă de mine şi sunt sigură că ar fi fost în culmea fericirii. N-ar mai fi spus, scandalizată, „Vai, Veronica!”, ca atunci când am luat prima notă de 7 (în clasa a III-a, la fizică), sau ca în ziua când i-am povestit, foarte mândră de mine, cum mersesem cu tramvaiul fără să cumpăr bilet.

Mi-aduc aminte foarte bine, fiindcă în ambele dăţi am înţeles ce-nseamnă să vrei să intri în pământ…

Vezi articol original 60 de cuvinte mai mult

