Cu ochi-n patru şi cu patru ochi

„Oameni răi din lumea rea” – un adevăr; „homo homini lupus est” – alt adevăr; „paza bună trece primejdia rea” – tot un adevăr şi ăsta. Cu alte cuvinte, lumea a fost dintotdeauna – şi, din păcate, continuă să fie – un loc periculos, unde ai mai mulţi duşmani decât prieteni. „Duşmani” e, cumva, impropriu spus. Sunt oameni care n-au nimic de împărţit cu tine. Nu vor să-mpărţiţi nici măcar lucrurile tale – le vor doar pentru ei! 😈 Aşa că, omule, fii cu ochi-n patru sau cu ochii pe ele. Dar, ca să fii tot timpul cu ochii pe ele, ţi-ar trebui patru ochi, doi la purtător şi doi acasă.  Şi chiar îi poţi avea şi pe cei doi de acasă, fiindcă s-au inventat sisteme de supraveghere video. 🙂

S-au inventat şi se comercializează şi online (ca aproape orice altceva). Am cotrobăit şi am găsit, de exemplu, pe comenzi.ro, astfel de sisteme care au, ele însele, câte patru ochi 🙂 , „concepute astfel încât să ofere un randament maxim şi un raport preţ/calitate optim. Sistemele includ toate elementele necesare instalării, în afară de cabluri (se achizitionează în funcţie de lungimea necesară). Echipamentele ce compun sistemul (camere, dvr) pot fi upgradate la cererea clientului cu echipamente superioare din oferta noastră, adăugându-se diferenţa de preţ dintre echipamente la valoarea sistemului.” M-am uitat, fireşte, şi la preţuri. Destul de  multe sunt accesibile chiar şi pentru buzunarul meu de traducătoare plătită cu întârziere de o parte dintre colaboratori (asta-mi aduce aminte că trebuie să mai trimit mail-uri pe la vreo două edituri ca să cerşesc ceea ce mi se cuvine), dar… oare am eu în casă ceva atât de valoros încât să fie supravegheat de ochi electronici? Poate motanul de rasă maidaneză pură? 😀

Adevărul e că am avut întotdeauna convingerea că hoţii se duc acolo de unde au ce fura, că se interesează, nu dau buzna la nimereală. Însă, din păcate, s-au înmulţit nevoiaşii, ca să zic aşa, oamenii disperaţi, tentaţi să fure aproape orice. Mă îngrozesc dacă mă uit la ştirile de la ora cinci sau dacă accesez diverse linkuri puse de unii sau alţii pe facebook. Aşa că aplic politica struţului. La televizor nu mă mai uit decât la filme SF şi la documentare despre animale, iar pe facebook admir poze de pisici. N-am să schimb eu lumea şi nici nu se schimbă dacă-mi ajung sub ochi sau la urechi toate infracţiunile din ţara asta, nu?

2 gânduri despre „Cu ochi-n patru şi cu patru ochi

Ce părere ai?

