Cadou pentru el, pentru mine fain

— Hei, spune doamna Lili, imediat ce-l vede pe încă necunoscutul poet Arald Dlara instalat pe canapea, cu o cafea în faţă, crezi că eşti singurul creator de versuri din viaţa mea? Ia ascultă ce-a scris coana Matilda, draga mea prietenă din blocul de vizavi:

Când eram la grădiniţă, mătuşile mele aveau televizor.
Alb-negru, că pe-atunci nici pozele nu erau color.
Adormeam seara în faţa lui pe canapea
fiindcă nu făcea
mereu oferte
de poveşti suculente,
cu feţi frumoşi şi consânzene
fugărindu-se prin poiene
în număr suficient pe metru pătrat.
Găseam mai mulţi când mă puneam pe visat.
Însă televizorul ăla mi l-a prezentat
pe Căpitanul Val-Vârtej
şi tot pe ecranul lui am văzut înmormântarea lui Dej –
deşi n-am priceput mare lucru din ea.
Dar am crezut că pe mătuşă-mea o durea ceva,
când a oftat auzind cine-i urma
răposatului
la cârma statului.

Motanul meu, sărmanul de el,
e prea mititel,
n-a prins un asemenea aparat
lat,
pe care dormeau mâţele perechi
cu milieuri sub urechi.

Dar o să-i iau cadou
un televizor nou,
de la un magazin online.
Cadou pentru el, pentru mine fain. 🙂
Mă-ntreb doar dacă au, cumva,
pe la niscai promoţii, ceva,
nişte ochelari speciali, pisiceşti,
ca să vadă şi el poveşti
cu peşti fiţoşi,
delicioşi,
şi cu oarece şoareci 3D, grăsuni,
şi să-nceapă să creadă-n minuni.

 


  • Text scris pentru SuperBlog, proba sponsorizată de siglaMarket
  • Poza televizorului alb-negru a fost preluată de pe forumul hotnews.ro, iar cea cu pisicile îmi aparţine.
  • Despre câte un cadou sau altul au mai scris şi alţii. Îi găsiţi în tabelul lui Eddie.

__________________________________
__________________________________

Nota primită: 98 de puncte

21 de gânduri despre „Cadou pentru el, pentru mine fain

  1. „nu mai mult de 3 link-uri spre site-ul marketonline.ro. In rest, puteti include si alte link-uri, inclusiv spre articole proprii.”
    Așa că puteai pune link, liniștită!

    Acum, la subiect: ce baftă pe Dej că apăruse tv-ul și pe la noi! În ’65, când a murit Dej, cred că aveau câțiva televizoare. 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Atunci pun linkul în articol şi şterg comentariul. Mulţumesc. 🙂

      Îmi aduc foarte bine aminte de ziua aia. În casă – la mătuşi, surorile mamei, unde stăteam des, era o atmosferă sumbră. Iar când a auzit de Ceauşescu, una dintre ele a exclamat: „Vai!” Şi eu am întrebat, probabil cu naivitate: „Ăsta e rău?” E o chestie care mi-a rămas în memorie. Mi-a fost frică, nu ştiu exact de ce, dar am avut impresia că se întâmplase o mare nenorocire.
      Şi televizorul mătuşilor lor era Tonitza, ca acela din poză.
      Ai mei au cumpărat televizor mai târziu, când aveam eu vreo 9-10 ani.

      Apreciat de 1 persoană

        • ..ba, eu mi-aduc aminte ca la 21 de ani m-am mutat singura şi n-aveam bani de un tv nou. Mi-au lăsat ai mei acel Venus vechi la care, culmea, ataşasem un videorecorder, tot demodat, şi mă uitam la filme non stop. Eram tare fericita. Abia la 25 de ani mi-am luat tv nou şi un harb de masina. Amândouă in aceeasi perioada. Ehehe, ce nostalgii s-au provocat pe aici, si desi e mai multă bună stare acum, am in suflet vremuri ..pasnice si calde.

          Apreciat de 1 persoană

  2. ..mie imi place sa-mi amintesc de televizorul meu alb negru, cu lampi, marca Venus. Dar sa stii că mi-as dori şi unul de asta fitos pe care fain ni l-ai mai prezentat tu aici. Doar pisicile nu mai au unde se aseza. Si dacă faceti rost de ochelari pisicesti, mă abonez: imi vor fi de trebuinta două perechi. Succes!

    Apreciat de 1 persoană

    • Da, despre televizoarele alb-negru şi despre poveştile lor s-ar putea scrie romane întregi! 🙂
      Iar pisicile au fost într-adevăr nedreptăţite când s-a trecut la televizoarele plate! 😀

      Baftă să fie pentru toată lumea!

      Apreciază

    • Cei apropiaţi de vârsta mea îşi aduc aminte şi de vremurile mai bune (dinainte de 1981) când aveam şi ce vedea 🙂 Am văzut atunci multe filme şi seriale de care-mi amintesc cu plăcere, plus piese de teatru cu marii noştri actori, plus emisiuni de divertisment, plus transmisii în direct de la olimpiade şi de la alte evenimente din lumea sportului…

      Baftă să fie pentru noi toţi!

      Apreciat de 1 persoană

  3. Pingback: Eu la SuperBlog 2014 (toamna) | ropot de secunde...

Ce părere ai?

