Definiţia poeziei

Felicitări, din toată inima, câştigătorilor concursului organizat de Pishky!

Am participat şi eu, ştiind că nu scriam ceva care-o să câştige, dar, fiindcă tot mi-am regăsit… creaţia, o trec şi aici, ca să-mi rămână în colecţia personală 🙂

Poezia e ceva cu care se naşte tot omul, precum sunt şi muzica, şi dansul. Cei cu sânge poetic albastru ajung la înălţimea lui Eminescu, a lui Labiş şamd. Cei cu sânge poetic corcit scriu poezii cam aşa, ca ale mele – eh, ceva mai bunişoare, ca s-o zic pe-a dreaptă. Iar ăia cu sânge poetic ordinar scriu versuri de genul: „Foaie verde trei surcele / Unde mă-ta fuseşi, lele? / Umblaşi după de-alea rele / Te-ntorseşi fără lovele.”
Poezia ajută în primul rând la curăţarea sângelui: de ură, de amor ghebos neîmpărtăşit, de jale. Poezia are suflet când suferi, când te-nfurii, când iubeşti pe cineva care te-nşeală, când câinele vecinilor are mai multă mâncare decât copiii tăi, când dau turcii… Cât eşti fericit îţi iese o peltea super-dulce, care se consumă neapărat cu lămâie – dacă nu cumva e cazul să se-adauge şi oţet ca să treacă greaţa.
Cel mai naşpa e când scrii versuri şchioape şi strâmbe, le pui pe blog şi capeţi minim 50 de like-uri. Asta arată că, pe plan intelectual şi spiritual, dezvoltarea naţiei avansează vertiginos în josul râpei. Că „pielea rea şi răpănoasă, ori o bate, ori o lasă”; unde capul e sec, versurile pline de miez ajută la dezvoltarea pe multiple planuri având efecte miraculoase similare cu ale frecţiilor la picior de lemn.

20 de gânduri despre „Definiţia poeziei

  1. „Cel mai naşpa e când scrii versuri şchioape şi strâmbe, le pui pe blog şi capeţi minim 50 de like-uri.” Asta arata cam unde se situeaza media. Nu stiu cat de reprezentativ spatiul „on line” dar pe mine ma ingrozeste media actuala din „on line”.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Offfffffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dacă aș fi putut, v-aș fi dat cărți tuturor! Iar răspunsul acesta a fost printre preferințele celor care au citit 😦 …. cum de altfel au mai fost și altele :(. De aș fi putut împăca pe toată lumea… 😦

    Apreciat de 1 persoană

  3. Pingback: Jurnal de femeie simplă 36 – Am salvat o viață | Iubesc Viaţa

  4. Pingback: De ce dau unii cu piatra în advertoriale | ora ci sono io qui...

  5. Eu am un sînge poetic extra-ordinar! 😆
    De fapt voiam să spun că sînt extra-de acord cu materialul articolului-răspuns-citat. Dar ştii că de unde nu-i… Cum să faci educaţie cu forţa unei mase de hominizi care nici nu vor şi nici nu pot, genetic vorbind?
    Na, m-am trezit şi eu vorbind. Nu băga-n seamă… 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Ce părere ai?

