Ca să-mi fac… două damblale

În prim plan, o femeie răsfoieşte un caiet vechi.

— Ia te uită! Versurile pe care i le-am scris mătuşii Pia de ziua ei, acum 39 de ani!

O întrerupe un glas subţirel, miorlăit, şi, cu coada înălţată ca un stindard glorios, de sub scaunul ei îşi face apariţia un motan cu mutra bicoloră, recitând:

„Dar îţi promit că, dacă reuşesc
Să-mi fac cuvântul rob, precum doresc,
Şi ţie îţi ridic, cu forţa lui,
Palate, turle, temple şi statui…”

Şovăind, femeia îşi duce mâna dreaptă la frunte, parcă întrebându-se dacă e sau nu cazul să-şi facă o cruce maaare, ca să se ducă pe pustii creatura diavolească — deşi i se pare oarecum cunoscută.

— Cine eşti? întreabă, făcându-şi curaj. Grişka în travesti?

El râde — pisiceşte.

— Ei, asta-i! Motanul tău nu-i bun la… metamorfoze. Eu sunt Ilie Pandalie! Nu semăn cu… [gr]avatarul meu?

— Ooof, se văicăreşte ea, oare chiar trebuie să mă bântuie toate personajele din povestirile mele? Când am scris despre teatru s-a prezentat menestrelul Hylm, iar acum… Hop şi tu! La ce-ai venit, pe tine cum te-am… invocat?

— Nu m-ai invocat direct. Am intuit că simţi nevoia să fii lăudată şi m-am gândit să nu te las s-o faci singură.

Ea îl priveşte chiorâş. Motanul continuă, imperturbabil:

— Chiar te-ai străduit să struneşti cuvintele! Ai scris poezii – pentru sufletul tău – şi povestiri SF – pentru concursuri, traduci scrierile altora – pentru bani, ţi s-a publicat un volumaş – pentru satisfacerea orgoliului personal, ţi-ai făcut bloguri — pentru că aşa eşti tu, nu vrei să-ţi scape nimic… Oare tot din ultimul motiv te-ai înscris astă-toamnă şi la SuperBlog?

— Da, se grăbeşte ea să răspundă. Deşi am fost avertizată că, citez: „Juriul e câte-o fătucă de-o pune firma, care nu e vreo citită. Câte-un jurat deştept se nimereşte numai din când în când.” Mi-am spus că, deh, o fi aşa, dar trebuie să văd dacă sunt sau nu în stare să scriu pe gustul „marelui public”. În plus, aflasem – ca notă bună pentru concurs – că printre câştigătorii săi se află Sorana Bordaş, alias Irealia — în prezent blogger partener, iar pe ea o ştiu de când scria „duzini” de „gospodivă” în clubul psi — şi-mi plăcea cum le scria!
În concluzie, m-am înscris şi am început să scriu…
Ei, dar nu-mi irosesc cele maximum 600 de cuvinte istorisindu-mi isprăvile de astă-toamnă; am dat deja raportul, aici. Şi m-am declarat mulţumită, având în vedere că n-am trudit precum Dana Lalici (câştigătoarea locului I, acum şi ea deţinătoare a titlului de blogger partener – şi obiect al admiraţiei mele, pentru ambiţia de care a dat dovadă şi pentru efortul depus).
Apropo, până mai ieri nu-mi era foarte clar care e, la SuperBlog, rolul unui blogger partener. Noroc că m-au lămurit Raluca Gabriela Cincu şi Alexandra Verzeş.
Însa Alexandra ar fi trebuit sancţionată în toamnă de Raluca (pentru asta); şi ar fi bine dacă aceeaşi Raluca ar verifica şi enunţurile probelor, ca să nu mai găsim, ca aici, formulări de genul „să împărtăşeşti cu cititorii” sau „articol despre cum ţi-a invadat tehnologia viaţa”, când în româneşte se spune corect „să le împărtăşeşti cititorilor” şi, respectiv, „despre modul în care ţi-a invadat tehnologia viaţa”. Oare de ce iau unii drept model de exprimare traducerile proaste din engleză?

Pandalie râde pisiceşte.

— Gata, ţi-a făcut damblaua, ai spus-o şi p-asta.

— Da, rânjeşte ea. Şi mi-am mai făcut şi damblaua de a scrie pentru ultima probă a concursului Spring SuperBlog 2014, ca să văd în sfârşit cum dă note un juriu adevărat, adică alcătuit din mai multe persoane care nu trăiesc din banii aceluiaşi sponsor. :mrgreen:

___________________

  • nota primită: 85 de puncte – OK, după părerea mea, adică articolul nu merita mai mult, că nu pentru notă l-am scris; 
  • cât despre notele primite de alţii, îs aici, pentru curioşi.
10 gânduri despre „Ca să-mi fac… două damblale

Ce părere ai?

