Genţile secolului XXII

EL: Gata, iubito, de azi sunt angajat!

EA: Unde?

EL: La Reeija. Consultant de specialitate în domeniul miniaturizării.

EA (cu ochii la inelul lat de pe degetul mijlociu al mâinii sale drepte, pe care cuvântul REEIJA e scris cu rubine minuscule): O să le facă şi mai mici?

EL: Da, asta e politica firmei şi a magazinului. Dar să-ţi spun ce-am aflat – sunt sigur că şi pentru tine e o noutate!

EA: (extrem de curioasă): Ce?

EL: Ştii cu ce se ocupa Reeija acum o sută de ani?

EA: Nu vindea şi atunci miniteleportatoare cu comandă vocală?

EL: Nu. Atunci vindea genţi.

EA (privindu-l chiorâş): Cum să vândă genţi?! Genţile sunt incluse în fiecare locuinţă care se respectă! N-am văzut în viaţa mea apartament fără geantă!

EL: Păi ştii cum arătau genţile acum o sută de ani?

EA (cu gândul la cea mai mare încăpere din apartamentul lor): Nu erau la fel ca acum?

EL: Nu, draga mea, habar n-ai, cum, de altfel, n-aveam nici eu. Cum să-ţi explic? Genţile erau nişte… recipiente, de obicei din piele… Uite, ştii chestia aia, obiectul ăla pe care-l am de la străbunica şi-n care-i place motanului să stea?

EA: Cutia aia mare şi moale, deformabilă?

EL: Da. Ei bine, am vizitat Muzeul Reeija, unde mi-au arătat una la fel şi mi-au spus că se numea geantă de voiaj. Însă ei comercializau, pe vremuri, genti de damă, poşete. Astea erau mai mici… cutii moi, din piele de foarte bună calitate, închise de obicei cu fermoar…

EA (râzând, cu ochii la pantalonii lui): Cu fermoar?

EL: Da, şi aveau mai multe compartimente, mai mari şi mai mici, în care femeile ţineau tot felul de mărunţişuri: batiste, oglinjoare, truse de farduri, chei, telefoane mobile…

EA: Numai mărunţişuri? Nu-şi ţineau şi pantofii comozi, pentru serviciu? Şi revistele de modă preferate? Sau instrumentul muzical preferat?

EL: Nu, dragă, nu. Nu în poşete. Astea erau mici, le purtau de obicei agăţate de umăr. Şi existau şi unele foarte mici, minuscule, pentru ocazii festive…

EA: Trebuie să fi fost foarte rău…

EL: Cred că era… Femeilor le-a plăcut dintotdeauna să aibă tot felul de lucruri la-ndemână. Tocmai de aia, imediat ce s-a pus cât de cât la punct teleportarea, cineva şi-a dat seama că problema se putea rezolva extrem de simplu: geanta stă pe loc, ca acum, e o încăpere din casă, plină cu ce vrei şi ce nu vrei, iar tu cari după tine doar teleportatorul. Care la început era destul de mare, cam cât o poşetă (râde) din veacul trecut, cu tastatură pentru comanda obiectului dorit…

EA: Şi aşa trebuie să fi fost destul de rău…

EL: Da, de aceea s-a lucrat continuu la miniaturizare, s-a introdus comanda vocală… şi s-a ajuns la miniteleportatoarele pe care le poartă acum şi femeile, şi bărbaţii.

EA (privindu-şi din nou inelul de pe mâna dreaptă): Înţeleg… (brusc, scandalizată): Ia te uită, mi s-a rupt o unghie! (Bate cu degetul în inel): Vreau trusa de manichiură!

EL (în timp ce trusa se materializează pe masa de restaurant, în faţa ei): Dar şi inelele astea teleportatoare sunt cam prea late, nu?

piercingEA (pilindu-şi cu mare grijă unghia): Da, aş prefera unul mai îngust… Sau ceva şi mai finuţ… un cercel, un piercing…

EL: Ei bine, de mâine încolo, de asta mă voi ocupa eu. Urează-mi succes!

 

Articolul participă la
a şaptea probă a concursului SuperBlog 2013,
sponsorizată de Reeija  reeija

10 gânduri despre „Genţile secolului XXII

  1. Vreau şi eeeeuuuu! :)) geanta cea mare şi teleportatorul miniatural. Până azi nu ştiam că acesta-i visul meu cel mare, să scap de gentoiul de pe umăr, care ori e prea adânc, ori prea mic, ori prea întunecat. Credeam că mi-ar ajunge o geantă cu bec în fiecare compartiment. Dar acum mi s-a aprins alt bec… Mulţumesc pentru întrerupător! 😀

    Apreciază

  2. Pingback: Pa, SuperBlog… | ropot de secunde...

  3. Pingback: La final de SuperBlog | ropot de secunde...

Ce părere ai?

