Ce face Satana acum?

– reblogare – de AICI

fotografie preluată de aici

Unii ar dori să spun
Ce face Dracu’ acum,
Ce-o mai fi punând la cale
În pucioasa dumisale,
Unde îşi mai bagă coada,
Unde mai stârneşte sfada…

Păi de unde să ştiu eu
Treaba asta, frate-meu?

I-ai şi tu un interviu,
Îmi şopteşte-un gând candriu.

Mda, dar unde să-l găsesc,
Cum să fac să-l „spovedesc”?
Pe ce cale s-o apuc
Sau aici cum să-l aduc?

Ia-o, zău, pe ”calea rea”
Şi-o să-l ai în coasta ta,
Zice gândul fistichiu
Şi atunci, deodată, ştiu!

Păi tu, gândule ciudat,
Mi te zbenguieşti prin cap
Fiindcă te-a trimis, anume,
Tartorul ăl mare-n lume.

Şi apoi, să vezi trăsnaie,
Îl şi văd, ca-ntr-o văpaie,
Negru, cum e orice drac,
Dar cu papion şi frac.
Deh, s-a pus la patru ace
Ca să nu îi zic: „Piei, drace!”

Cred că-l simte şi motanul
Fiindcă miorlăie, sărmanul,
Dă urechile pe spate,
Se zbârleşte peste poate
Şi, ca-mpins de un păcat,
Se repede drept sub pat!

Scaraoţchi chicoteşte,
Ţopăie, se învârteşte…
– Ptiu, câte făpturi nebune
S-au îngrămădit în lume!
El zurliu, tu ţăcănită –
Ce pereche potrivită!

– Păi de asta mi-ai venit
Tu încoace, crai smolit?
Bagi în draci un biet pisoi,
Eşti mojic şi râzi de noi?

Scaraoţchi-şi cere scuze,
Le rosteşte-n vârf de buze,
Dă din coadă, îşi muşc-o o gheară…
– Vezi c-acuş se face seară.
Nu am timp de spânzurat.
Întrebi, răspund – şi am plecat.

– De ce minţi, drace, mereu?
Poţi să-mi dai tot timpul tău.
Te-ai fălit c-o să poţi sta
Zi şi noapte-n coasta mea.

– Am glumit, of, da, pe bune…
Crezi că eşti singură-n lume?
Ştii, e criză şi la noi…
Draci puţini, clienţi puhoi…
Vin cu sufletu’ în mână,
Cer câte-n stele şi-n lună…
Cumpărăm suflete mii
Şi nu ştim cum le-om plăti…
Am făcut un împrumut.
L-a cerut chiar Belzebut.
A plecat, doar c-o umbrelă,
Într-o lume paralelă.
Fiindcă-n Iadul ălora
Ploaia e acas’ la ea.
N-au foc, smoală şi pucioasă,
Doar o apă puturoasă,
Revărsată cu mânie
Ca să sape-n carne vie.
Iar dobânda, vai de mine,
Ce să spun, e o ruşine!
Vor doar suflete curate
Albe, albe, nepătate!
De-aia, aburcaţi pe cai
Mergem la furat în Rai!
Când ne vede Sfântu Petre,
Îngerii ne bat cu pietre
Muiate-n miere şi lapte
Un eon şi jumătate.
Gata, încalec pe-o şa!
Plec să spun şi altora
Balada mea de maestru.
Salutări lui Vlad Puescu:mrgreen:

joi, 13 august 2009

4 gânduri despre „Ce face Satana acum?

Ce părere ai?

